Lojistik Sektöründe İnsan Kaynağı Sıkıntısı Var

Uluslararası logitrans Transport Lojistik Fuarı, 50’den fazla farklı ülkeden katılımcıyı ağırlıyor. Etkinlik, Transport Lojistik Münih, Transport Lojistik Çin, Transport Lojistik Amerika, Transport Lojistik Hindistan ve diğer uluslararası fuarlarla aynı kümede yer alıyor. Fuara katılım sağlayan Eyüp Lojistik ise yenilikçi ürün ve hizmetlerini tanıtıyor.

‘E-TİCARETİN TEMEL BAŞARISI LOJİSTİKTİR’

Lojistik sektörünün eskiden bilinen bir sektör olmadığına değinen Eyüp Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Eyüp Bartık, “Yıllar öncesinde nakliyecilik olarak başladı. Pandemi döneminde lojistik ihtiyacının artmasıyla insanların dikkatini çekti. O zaman itibariyle evde otururken sipariş edilen ürünün ayağınıza gelmesi önemliydi.  E-ticaretin de temel başarısı ticaret platformları değil, lojistiktir; çünkü siz ne ürün alırsanız alın kendinize getirtemiyorsanız bir işe yaramaz. Dolayısıyla lojistik ticaretin önemli bir parçası haline geliyor. Lojistik sektörünün ufkunun her geçen gün daha da büyüyeceğine inanıyorum. Dünyada finansla beraber ihtiyacı her zaman büyüyecek bir sektör olarak görüyorum” dedi.

‘SEKTÖRÜN ÖNEMLİ BİR VİZE SORUNU DA VAR’

Lojistik sektöründe insan kaynağı sıkıntısı olduğunu söyleyen Bartık, “Genel olarak sektörün önemli bir vize sorunu da var. Ayrıca gümrüklerde sıra konusu var. Bunlar Türkiye kaynaklı değil, yabancı ülkeler dolayısıyla yaşanan sıkıntılar. Türkiye’den hızlı geçiş verseniz dahi Bulgaristan ya da İran gibi gümrüklerde mecburen bekliyor. Bu konularda tüm girişimlerde bulunarak çözmeye çalışıyoruz. Onun haricinde lojistik tarafında Türkiye, Avrupa pazarında etkin ve rekabet gücü yüksek” diye konuştu.

‘2025 YILINDA YÜZDE 25 BÜYÜME HEDEFİMİZ VAR’

Eyüp Lojistik firması olarak Uluslararası logitrans Transport Lojistik Fuarı’na ilk defa katıldıklarını belirten Bartık, “Eyüp Lojistik Gaziantep bölgesinde servis sağlayıcısıdır. Ağırlıklı olarak Avrupa ve transit taşımaları gerçekleştiriyoruz. Her yıl yüzde 15 – 20 civarında doğaçlama büyüyoruz. Bu yıl yüzde 15 civarında büyüme gerçekleştirdik. 2025 yılında ise yüzde 25 büyüme hedefimiz var. Şirket olarak vizyonumuz ve misyonumuz; Avrupa’nın en büyük lojistik şirketini bir Türk olarak yaratmak” ifadelerini kullandı.

‘AVRUPA’YA 3 GÜNDE TÜRKİYE’NİN HER NOKTASINDAN SERVİS YAPIYORUZ’

Bu yıl şirket olarak ön plana çıkardıkları konulardan bahseden Bartık, “Bizim ‘Yük Taksi’ olarak adlandırdığımız bir modelimiz var. Bununla tüm Avrupa’ya 3 günde Türkiye’nin her noktasından servis yapıyoruz. Ürünleri küçük araçla alıp kapıdan kapıya teslimat yapıyoruz. Bunun da maksimum süresi 72 saat ancak şu ana kadar ki genel ortalamamız 50 – 52 saat arasında. Dünyanın her yerinde üreticiler var, Avrupa’da asıl tüketim alanı. En hızlı ulaşabildikleri ürünü tercih ediyorlar. O yüzden Türkiye bu konuda şanslı. Aslında ticari fayda sağlarken ülke ekonomisine de katkıda bulunuyoruz. Hızlı teslimatla ülkenin rekabet gücünü artırıyoruz. Kullandığımız araçların yaş ortalaması 5 ay çünkü aracın yolda arıza yapmasına ya da lastik patlamasına tahammülümüz yok” dedi.

‘HER GÜN KULLANABİLECEK DEPOLAMA HİZMETİ SUNUYORUZ’

Depolama hizmeti de sunduklarını belirten Bartık, şunları ekledi:

“Ayrıca lojistik depolarımız var. Ürün ihtiyacı olan, deposu müsait olmayan veya her gün kullanabileceği bir depolama hizmeti sunuyoruz. Depoları kurumsal bir yapıya kavuşturup Eyüp Lojistik’in ara servis sağlayıcısı olmasına karar verdik. Bu nedenle gayrimenkul yatırım ortaklığı şirketi hazırlıklarına başladık